.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولید روزانه 50 تن زباله در صومعه‌سرا

فرماندار صومعه‌سرا از توليد روزانه 50 تن زباله در صومعه‌سرا خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، كريم شعباني درباره ساماندهي زباله‌ها در شهرستان گفت: براي احداث كارخانه كمپوست بايد روزانه 200 تن زباله توليد شود، به همين منظور با شهرستان‌هاي غرب گيلان رايزني شده است تا نسبت به احداث اين كارخانه در منطقه اقدام شود.
وي نبود مكان مناسب براي ساخت كارخانه كمپوست را از معضلات اصلي دانست و اظهار داشت: مكان مناسب و مورد تاييد محيط ‌زيست وجود دارد كه پس از مشخص شدن آن نسبت به جذب سرمايه‌گذار اقدام مي‌شود.
شعباني تصريح كرد: محيط‌ زيست بايد مكاني را براي دپوي زباله پيش‌بيني كند تا جداسازي و دفن زباله‌هاي تر در آن محل انجام شود.
فرماندار صومعه‌سرا وجود كارخانه كمپوست زباله در منطقه غرب گيلان را براي ساماندهي معضل زباله در اين مناطق بسيار حائز اهميت عنوان كرد و افزود: با احداث اين كارخانه علاوه بر ساماندهي زباله، مواد اوليه به چرخه توليد بازگردانده شده و كود آلي براي مصارف كشاورزي توليد مي‌شود.
شعباني با اشاره به تخصيص 2 ميليارد و 60 ميليون تومان اعتبار خشكسالي اين شهرستان از محل منابع آبي كشاورزان افزود: در بخش امور آبياري يك ميليارد و 300 ميليون تومان اعتبار از منابع بحران ستاد حوادث غيرمترقبه براي ساماندهي و بهسازي رودخانه‌ها، لايروبي آب‌بندان‌ها و استخرهاي شهرستان اختصاص يافت.
وي ادامه داد: در بخش جهاد كشاورزي نيز 760 ميليون تومان براي لايروبي، كف تراشي و بازسازي استخرها و آب‌بندان‌ها در بخش‌هاي مختلف اختصاص يافته است.
فرماندار صومعه‌سرا فعاليت 30 دستگاه بيل مكانيكي و بلدوزر در سطح شهرستان را از اقدامات مقابله با كم‌آبي عنوان كرد و گفت: تاكنون 200 هكتار از‌ آب‌بندان‌هاي شهرستان لايروبي شده است كه 2 ميليون مترمكعب به ظرفيت آبي شهرستان اضافه مي‌كند.
شعباني در باره توسعه گردشگري و بهره‌گيري از جاذبه‌هاي تالاب انزلي كه در اين شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: صومعه‌سرا به دليل نزديكي به مركز استان و وجود بيشترين منطقه تالاب انزلي و پناهگاه حيات وحش سلكه، داراي مسيري زيبا با جاذبه‌ها و چشم اندازهاي متفاوت است.
وي اظهار داشت: بايد حداقل امكانات رفاهي براي جذب توريسم در مشاهده جاذبه‌هاي طبيعي تالاب انزلي در صومعه‌سرا فراهم شود.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان از تصويب منطقه تالاب، منطقه جنگلي و كوهپايه‌اي تنيان و سياهكده صومعه‌سرا به عنوان منطقه نمونه گردشگري توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد و افزود: طرح جامع گردشگري اين سه منطقه نيازمند جذب سرمايه‌گذار است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.